Jak začít doma cvičit aneb motivace pro začátečníky

V tomto článku bych chtěl tak trochu propagovat cvičení doma, ale hlavním cílem je pomoci všem, kteří se ne a ne do cvičení odhodlat, neví jak začít,  nechtějí utrácet jisté sumy do “fitek”, za přípravky nebo za různé posilovací stroje. Výhoda cvičení doma je, že se nemusíte stydět cvičit svůj první klik, shyb nebo jiný posilovací cvik. Nikdo se vám v domácím prostředí smát nemůže, to je důležitě si pamatovat. Mělo by se zde jednat především o motivaci. Článek je určen pro všechny, můžete být muž i žena ve věkově neohrazené skupině. Říkáte si, proč to nezkusit? Čtěte dál. 

 
Proč začít?

Mnoho lidí, troufám si odhadnout, že i mnoho z vás by rádo změnilo svoji postavu (ostatně proto jste zřejmě zabrousili na tento článek). Kdo by nechtěl vypadat atraktivněji pro svůj protějšek? Přiznejme, že představa vypracované postavy nás láká všechny. Bohužel naše tělo není stavěné tak, že nám přibývá svalová hmota ťukáním do klávesnice, i když by to bylo velice přijatelné pro všechny. Rád bych všechny tímto článkem motivoval ke snaze sebezlepšování. Pomůže vám to se sebevědomím, kondicí a nějaký ten sval určitě přidá i na sexappealu. I vaše zdraví ocení ten pohyb navíc. Zkrátka a jasně se budete cítit o 100% lépe, to mohu zaručit. 

 
Nemít mylné představy

Pokud jste se dočetli až sem, tak vás asi zajímá, co se s tím dá dělat.  Nebudu nalhávat nikomu, že cesta k výsledkům bude pohodlná, párkrát budete mít chuť s tím seknout. Určitě z vás nebudou novodobí “Arnoldi”. Nebude to ze dne na den. Ale i doma se dá vypracovat solidní postava.

 
Co je třeba?

V první řadě určitě musí být nějaký ten chtíč něco na sobě změnit, bez něj se těžko začíná. Ostatně to je to jediné, co opravdu potřebujete. Dobrá věc je, začít se svým/ou kamarádem/kou. Soupeřivost mezi vámi bude zdravá a budete jí hnáni k lepším sportovním výkonům (tím i k lepší postavě). Následující věc je také opravdu důležitá. Mít jistý cíl, jak chcete vypadat. Někdo chce nabrat, někdo by si přál ze své váhy ubrat.  Z počátku se to může zdát nemožné, ale opak je pravdou. Musí se jen chtít. Pokud chcete zainvestovat něco málo, aby bylo cvičení obsáhlejší a pestřejší, lze koupit vše možné i nemožné. Mezi věci, které bych navrhoval, určitě patří hrazda, ať už je to hrazda do dveří nebo zavěšená za žebřiny. Další užitečná věc jsou činky (nejlépe nakládací), ale úplně postačí, když řeknete známému, který může něco svařit. Ale do začátku se dá samozřejmě cvičit pouze svou vlastní vahou. Já vlastním pouze svařené činky a svařenou hrazdu do dveří.

 
Kdy cvičit?

Pro mě osvědčený trénink na začátek byl 3x týdně (pondělí, středa, pátek). Mezi dny bych pro ty, kteří chtějí redukovat váhu doplnil i kardio-trénink (běh, cyklistika, plavání,..).  Času na to moc nepotřebujete, dá se to odcvičit do půl hodiny a to ještě přeháním. Kardio začínám zahrnovat do cvičení až teď z důvodu toho, že jsem potřeboval nabrat.

 
Jaký trénink zvolit?

Zde si dovolím dát odkaz na stránku, kde naleznete po registraci tréninky pro každého NEsportovce.  Naleznete zde i kupu cviků na doma, reference cvičících, diskuze aj.  Jsou zde rady jak a kdy jíst, určitě to není k zahození. Jak se můžete všude dočíst, strava je 80% úspěchu k vypracované postavě.

Pokud jste si řekli, že do toho půjdete, tak sem přiložím odkaz, s kterým se určitě přiblížíte představám o lepší postavě. Naleznete zde všechny rady, jídelníčky, cvičební plány, cviky a mnoho jiného:  

http://www.cviceni-doma.cz

 

To by mělo být vše k vašemu odhodlání. Budu doufat, že to alespoň nějaké procento z vás nakopne a začnete na sobě hezky makat. Budu držet palce.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *